Account
People Blogs Ads News Articles Videos Search Events Categories Tags
  •  
 
 
Article
29.07.2011 15:41    Comments: 2    Categories: Default      Tags: інтернет  

Коли блукаєш просторами Глобальної мережі, інколи виникають ситуації, коли Інтернет починає «тормозити», повільно відкриваються сторінки, низька швидкість зкачування файлів і т. п.

 

У багатьох початківців — а інколи і у «продвинутих» користувачів — одразу виникає думка: «В цьому винен мій провайдер». Перш ніж робити передчасні виводи, слід детальніше розібратися в даній ситуації та більш точно встановити причини того, що відбувається.

 

Потрібно пам`ятати, що Інтернет починається від Вашого комп`ютера і закінчується у будь-якій точці на планеті. Фактично не існує якогось одного «центрального товстого кабелю» по якому перекачують Інтернет і до якого Вам надає доступ провайдер. Так само провайдер не надає фізичного доступу до серверів, на яких зберігаються Ваші улюблені сайти. Інтернет — дуже складна, децентралізована система мереж, розташованих по всьому світу. Між Вашим комп`ютером та сервером, на якому зберігається той чи інший сайт, функціонує багато вузлів Мережі зі своїм мережевим обладнанням, кілометрами кабелів і т. д. І на кожному з вузлів можуть виникати проблеми.

 

Фактично Інтернет-провайдер може відповідати лише за два параметри: ширину виділенного Вам каналу зв`язку (обрана Вами швидкість Інтернету) та якість роботи мережевого обладнання на ділянках від точки входу кабеля у Ваше приміщення (для клієнтів, підключених за ситемою Wi-Fi, клієнтської антени) до точки з`єднання вихідного каналу провайдера.

 

Що може впливати на швидкість Інтернету?

Для більшої зручності поділимо усі причини, що можуть призводити до «погіршення швидкості» на дві умовні категорії: програмні та фізичні.

 

Розглянемо перші з них.

- Операційна система. Від працездатності операційної системи напряму може залежати «швидкість Інтернету», адже з суб`єктивної точки зору під швидкістю Інтернету фактично мається на увазі швидкість відображення отриманих з Мережі даних на моніторі Вашого комп`ютера. А ці дані ще необхідно обробити та відтворити. Крім того, навіть різні браузери (програми, що відображають веб-сторінки) працюють з різною швидкістю.

 

- Прихований трафік. Такий трафік можна умовно поділити на «шкідливий» та «не шкідливий». До першого відноситься той трафік, який генерується шкідливим програмним забезпеченням: вірусами, троянами, шпигунськм ПЗ тощо. При цьому Ви навіть можете не здогадуватися про наявність шкідливого програмного забезпечення на Вашому ПК, адже такі віруси чи трояни можуть і не впливати на працездатність самої системи, лише створюючи шкідливий трафік у Вашому каналі зв`язку, або блокуючи доступ до тих чи інших ресурсів Мережі.

 

До «не шкідливого» трафіку можна віднести трафік, що створюється різноманітними службовими чи клієнтськими програмами. Це усілякі оновлення (операційної системи, антивірусних та клієнтських програм), синхронізації тощо. При цьому такі дії частіше за все проводяться автоматично, без участі користувача, а отже і без його відому. Ось візьмемо приклад: комп`ютер не вмикався (або ж не підключався до мережі Інтернет), скажімо, 2 тижні. От Ви включили комп`ютер і вирішили зайти на сайт «ВКонтакте». А тарифний план у Вас, припустимо, 256 Кб/сек. І тут Ви починаєте помічати, що не можете нормально завантажити відео, чи навіть сторінки завантажуються дуже повільно. Так от, скоріш за все, Ваш антивірус, «скучивши» за новою антивірусною базою, кинувся її оновлювати. І в цей же чаш Ви теж намагаєтеся скористатися каналом зв`язку. Порада: зачекайте до тих пір, поки антивірус не повідомить, що вірусна база вдало оновлена.

 

Окремо слід виділити торренти та інші файлообмінні системи. Взагалі торренти — одні з найбільших споживачів трафіку. Ними навіть можна вимірювати швидкість доступу до мережі Інтернет, адже через особливості цього мережевого протоколу обміну файлами торрент, фактично, займає увесь виділений канал зв`язку (при умові, що файл, який Ви намагаєтеся скачати за допомогою торрента, роздається достатньою кількістю користувачів).

 

Важливо: однією з найпошириніших помилок клієнтів-початківців є те, що вони не вимикають торрент-клієнти, а лише згортають їх (натискаючи на хрестик у верхньому правому куті відповідного вікна). При цьому складається враження, що програма закрита, тобто торрент вимкнений, а Інтернет всеодно не працює. Уважно перевірте, чи немає значка торрент-клієнта на панелі у правому нижньому куті (біля годинника). Якщо такий значок є, то на ньому слід натиснути правою кнопкою миші та обрати «Вихід».

 

Тепер розглянемо «фізичні» перешкоди.

Першим «слабким» місцем є конектор — пластиковий з`єднувач на кінці кабеля, що під`єднується до Вашої мережевої карти. Під час експлуатації контакти конектора можуть відходити від проводів кабеля (особливо часто таке трапляється під час багаторазового переміщення системного блоку або під час використання кабельного з`єднання з ноутбуком). Також контакти конектора можуть з часом окислюватися, що теж негативно впливає на якість зв`язку.

 

Далі слід уважно передивитися, чи не пошкоджений кабель, що знаходиться у Вашому приміщенні (квартирі). Якщо Ви використовуєте роутер, перевірте, чи підключений він до мережі живлення.

 

Зовнішні чинники, що впливають на швидкість Інтернету.

Взагалі, «швидкість Інтернету» - досить суб`єктивне поняття. Фактично, тарифним планом визначається обмеження щодо швидкості передачі даних каналом зв`язку. А користувач сприймає лише кінцевий результат — те, що відображається на екрані його монітору.

Для прикладу візьмемо дуже частий «критерій» низької швидкості, який доводиться чути від користувачів: «У мене 3-хвилинний відеоролик завантажується в плеєрі аж 20 хвилин!». Давайте вияснемо, скільки ж повинен завантажуватися такий відеоролик і які параметри на це впливають?

 

По-перше, є некоректним вимірювати ролики ЛИШЕ їх тривалістю. Адже один і той самий ролик (тривалістю в 2,5 хвилини) але різної якості може «важити» від 7 МБ до 180 МБ (для HD 1080p). Отже і швидкість завантаження однакових за тривалістю роликів може відрізнятися в рази. Так, при швидкості в 1 Мб перший ролик завантажиться орієнтовно за 56 секунд, а от другий десь за 24 хвилини. При цьому на популярних відеопорталах розміщено відео різної якості та різного об`єму, а отже не є правильним визначати, з якою швидкість на даному порталі мають завантажуватися відеоролики, порівнюючи лише їх тривалість.

 

По-друге, не слід забувати про те, що саме відео розміщено на певних серверах і їх можливості не безмежні. Якщо відеопортал розміщено на досить потужному серверному обладнанні, а його завантаженість не дуже висока, то і швидкість отримання від нього даних буде достатньою. Але якщо обладнання серверу застаріле, або (та) його одночасно відвідують занадто багато користувачів, його технічних можливостей може виявитися замало для якісного перегляду відео.

 

Підсумувавши вищенаведене, можна виділити кілька практичних кроків для самодіагностики та покращення якості зв`язку.

 

Практичні поради:

  • Слідкуйте за якістю роботи опаріційної системи, що встановлена на Вашому комп`ютері. Користуйтеся сервісним програмним забезпеченням для обслуговування Вашої ОС.

  • Обов`язково встановіть та регулярно оновлюйте антивірусне програмне забезпечення. Можна навіть встановити два «антивіруси», наприклад Avast та SpyWare Terminatir (Увага! Деякі антивірусні програми конфліктують одна з одною. Тут потрібен індивідуальний підхід). Проводьте повне сканування системи не рідше, ніж раз на два тижні.

  • Не користуйтеся одночасно браузерами для прогулянок в меріжі Інтернет та торрентами.

  • Дайте час для оновлення програмам, які цього потребують, наприклад антивірусам (особливо це стосується низьких тарифних планів).

  • Уважно слідкуйте за мережевим обладнанням, яке знаходиться у Вашому приміщенні: не допускайте перекручування чи перетирання кабелю, під час грози бажано виймати кабель з мережевої карти та взагалі вимикати всі прилади, навіть не підключені до інтернету.

  • У разі виявлення «поганої швидкості» переконайтеся, що така швидкість стосується саме зв`язку, а не конкретного сайту (спробуйте зайти на 3-4 інших сайти, можливо справа саме у тому сайті, на який Ви намагаєтеся зайти).

  • Якщо ж у Вас виникла несправність, то обов`язково зверніться до провайдера, адже сам провайдер технічно не зможе побачити, що у Вас зник зв`язок.

 

 
Comments
Order by: 
Per page: 
 
  •  RomashkaKapec wrote 542 Days Ago (neutral) 
     
    0
    Останнім часом вкрай виводить з рівноваг ваш інтернет!!!! Плачу 150 грн на місяць і як результат маю постійні проблеми з інтернет зєднанням. В чому ж річ хотілося б розібратися. А все досить просто. З кожним разом додається все більша кількість користувачів, а кабелі для зєднання використовуються "минулого сторіччя" та в додачу до цьго світчі ставляться на відстанях 2 рази більших ніж це потрібно. Як результат швидкість що мені пропонують по тарифному плану має вулиця а не я і в цьому можна остаточнопереконатися зайшовши в інтернет в вечірній час. Хочеш щось скачати, то хоч бери та по сусідам йди й проси щоб тимчасово не користувалися і тоді можливо пощастить))). Одним словом ще трохи і мабуть доведеться міняти провайдера!!! P.S. для провайдера- щоб заробляти з населенн і бути конкурентноспроможнім потрібно не тільки отримувати кошти в власну кишеню за послуги, а й хоч в якійсь мірі вкладати в покращення послуг що надаються!!
    Да і погоджусь, стаття ваша дійсно "толкова" але не в вашому випадку!
     
       
     
     
    7 points
     
Actions
Rating
12 votes
Copyright © 2014 Electronic town